Teraz jest Wt maja 21, 2024 2:50 pm Wyszukiwanie zaawansowane
Polecamy uwadzę: Chrześcijański Serwis Informacyjny | Radio Chrześcijanin Katalog dobrych książek | Ogłoszenia drobne (kupię, sprzedam, itp.) |
---|
Zapewne dlatego że Syn Człowieczy to tytuł mesjasza z księgi Daniela.
13 Gdy Jezus przyszedł w okolice Cezarei Filipowej, pytał swych uczniów: «Za kogo ludzie uważają Syna Człowieczego?» Mt 16, 13
Jezus Chrystus to Prawdziwy Bóg
Nasz Pan według ciała jest synem człowieka
. Jak w takim kontekście można wytłumaczyć ważne słowa Jezusa z Ewangelii Mateusza:
Cytat:
13 Gdy Jezus przyszedł w okolice Cezarei Filipowej, pytał swych uczniów: «Za kogo ludzie uważają Syna Człowieczego?» Mt 16, 13
Za kogo ludzie uważają Mesjasza? za Mesjasza. Chyba zauważa Pan, że nie ma to sensu.
Cytat:
Jezus Chrystus to Prawdziwy Bóg
Myślę, że dla Pana nie będzie żadnym problem udowodnienie tej tezy posługując się Ewangeliami synoptycznymi?
Cytat:
Nasz Pan według ciała jest synem człowiekaW tym miejscu Pan się już ociera o herezję
na wstępie proponuję, biorąc pod uwagę 9 punkt zasad forum, proponuję zwracanie sie do siebie " na ty"
Jezus używa tytułu mesjańskiego z ksiegi Daniela wobec siebie a pytanie brzmi : za kogo uważają mnie ludzie?
Dlaczego miałbym to udowadniać tylko Ewangeliami synoptycznymi a nie całym NT?!?
Co nie znaczy że nie pisze o tym ew synoptycznych choćby w Ew Mk 12.35- 37
Cytat:
Jezus używa tytułu mesjańskiego z ksiegi Daniela wobec siebie a pytanie brzmi : za kogo uważają mnie ludzie?
Nie rozumiem. To skoro ten tytuł oznaczał Mesjasza (jak wcześniej wspomniałeś), to Jezus sam sugeruje Piotrowi odpowiedź? Hmmm....
Cytat:
Dlaczego miałbym to udowadniać tylko Ewangeliami synoptycznymi a nie całym NT?!?
Ze względów chronologicznych. Ewangelia Jana oraz niektóre listy powstały prawie wiek po śmierci Jezusa.
Chyba przyznasz, że Ewangelia Jana pokazuje nam inny obraz Jezusa niż synoptycy. Mamy już bardzo rozbudowaną teologię Jezusa-Logosu - wcześniej nie wspominanego przez synoptyków, a także w pismach Pawła.
Co nie znaczy że nie pisze o tym ew synoptycznych choćby w Ew Mk 12.35- 37
A możesz mi ten cytat wytłumaczyć?
(35) Nauczając w świątyni, Jezus zapytał: Jak mogą twierdzić uczeni w Piśmie, że Mesjasz jest Synem Dawida? (36) Wszak sam Dawid mówi w Duchu Świętym: Rzekł Pan do Pana mego: Siądź po prawicy mojej, aż położę nieprzyjaciół Twoich pod stopy Twoje. (37) Sam Dawid nazywa Go Panem, skądże więc jest [tylko] jego synem?
Jezus , nazywając się Synem Człowieczym sugerował to że jest Mesjaszem wszystkim nie tylko Piotrowi a pomimo to nie wszyscy go za mesjasza uważali.
Piotr rozpoznał Jezusa jako Mesjasza ponieważ przyjął łaskę objawienia które dał mu Bóg
Z tego co wiem to najstarszy papirus z fragmentem ew Jana datuje się na początek 2 wieku a sama ew świadczy o swoim powstaniu przed r 70
świadczy o tym użycie czasu terażniejszego w J5.2
Różnice w terminologii i sposobie pisania nie muszą wcale oznaczać znaczących różnic w dacie powstania ewangelii , świadczą o tym na przykład odkrycia w Qmran.W zwojach które tam odkryto , a które bez wątpienia powstały przed 70 r występują podobne zwroty i terminologia co u Jana
Jest Synem Bożym.
Wyrażenie to występuje też w innych miejscach ew synoptycznych
Co to oznacza, biorąc pod uwagę opisane w Ew Łk poczęcie Jezusa ?
Wyajaśniaja to listy i Ew Jana
Skoro Jezus sugeruje, że jest Mesjaszem, a pojmuje to tylko Piotr i to dzięki objawieniu, to w niezbyt korzystnym świetle stawia Apostołów. Jako ludzi małej wiary.
Chyba, że zwrot Syn Człowieczy nie jest synonimem Mesjasza
Jest on pewną formą wyrażania siebie, nie bezpośrednio - oznacza "ja, mówiący te słowa"
Jednak przesuwanie powstania tej Ewangelii przed rok 70-ty jest niepoważne, zresztą jak pozostałych.
Pierwsi chrześcijanie nie mieli potrzeby tworzenia jakiejkolwiek pisemnej ewangelii. Oni czekali na ponowne przyjście Jezusa, bo "Nie przeminie to pokolenie, aż się to wszystko stanie" (Mt24, 36).
Marny podałeś przykład. Użycie czasu teraźniejszego jest tylko zabiegiem redaktorskim. Problem datownia nie polega na jednym zdaniu, lecz na całym kontekście w jakim Ew.Jana przedstawia Jezusa.
Różnice w terminologii i sposobie pisania nie muszą wcale oznaczać znaczących różnic w dacie powstania ewangelii , świadczą o tym na przykład odkrycia w Qmran.W zwojach które tam odkryto , a które bez wątpienia powstały przed 70 r występują podobne zwroty i terminologia co u Jana
Aż nie m ogę się doczekać, jak wszystko ładnie mi przedstawisz
To już jest interpretacja
Jezus nie podaje odpowiedzi. Oczywiście daje do zrozumienia, że jest to ktoś potężniejszy od Dawida.
Czy wiesz że ST jest podanych kilku Mesjaszy?
Zwrot ten nie jest synonimem mesjasza.On tylko sugeruje to że Jezus jest mesjaszem.
W ogóle kwestia którą rozpatrujemy nie jest moim zdaniem specjalnie istotna...
Domysły.Oczekiwanie na powrót Pana wcale nie determinuje braku spisanych ewangelii
Domysły historyków i lingwistów które nie są nieomylne i wielokrotnie okazywały się błędne.Nie poddawaj się zbyt łatwo autorytetom
Za wiele po mnie się spodziewasz. Trafiłeś na lenia
Musisz niestety samemu trochę poczytać i poszukać
To już pomysły rabinów setki lat póżniejsze.Choć rzeczywiście ST mówi o Mesjaszu cierpiącym i o mesjaszu zwycięskim w chwale.Tyle tylko że nie chodzi tutaj o kilku a o Chrystusa w różnych sytuacjach
Cytat:
Zwrot ten nie jest synonimem mesjasza.On tylko sugeruje to że Jezus jest mesjaszem.
Nic nie rozumiem. O co chodzi? Jest tym Mesjaszem czy nie?
Cytat:
W ogóle kwestia którą rozpatrujemy nie jest moim zdaniem specjalnie istotna...
Nie jest istotna...no cóż w takim razie co jest istotne.
Cytat:
Domysły.Oczekiwanie na powrót Pana wcale nie determinuje braku spisanych ewangelii
Po co cokolwiek pisać, jak "za chwilę" będzie Nowe Królestwo. Wszystko co złe się skończy.
Sytuacja się zmienia, kiedy pokolenie apostolskie wymiera, obiecany koniec czasów zostaje "odroczony". Przez te lata powstaje szereg tradycji chrześcijańskich, które potrzebują legitymizacji swojej ortodoksyjności - stąd Ewangelie.
Zadziwiasz mnie. Ty nie poddajesz się autorytetom?
Próbując przesunąć datę powstania Ew.Jana przed zniszczeniem Jerozolimy, burzysz np. tradycję chrześcijańską Papiasza, który pisał że Jan pod koniec swojego życia (datuje się to na lata 90-te I wieku) napisał tą Ewangelię w Efezie. Skoro teraz uważasz, że Papiasz się mylił, czynisz precedens, że w innych sprawach też nie miał racji.
Cytat:
Za wiele po mnie się spodziewasz. Trafiłeś na lenia
Musisz niestety samemu trochę poczytać i poszukać
Szkoda.
Cytat:
To już pomysły rabinów setki lat póżniejsze.Choć rzeczywiście ST mówi o Mesjaszu cierpiącym i o mesjaszu zwycięskim w chwale.Tyle tylko że nie chodzi tutaj o kilku a o Chrystusa w różnych sytuacjach
Hmm. Ciekawe - spisek żydowski?
Może na początek warto zajrzeć do Izajasza 45, 1 - król perski Cyrus - pomazaniec Boży.
Nie wiemy oczywiście kiedy Pan powróci tak samo jak nie wiedzieli chrześcijanie w pierwszych wiekach
Chociaż apostołowie przewidzieli że do Jego powrotu upłynie jeszcze dużo czasu zobacz 2 P3.1-4
34 Zaprawdę, powiadam wam: Nie przeminie to pokolenie, aż się to wszystko stanie. 35 Niebo i ziemia przeminą, ale moje słowa nie przeminą. Mt 24, 34-35
Cytat:
Cytat:
Za wiele po mnie się spodziewasz. Trafiłeś na lenia
Musisz niestety samemu trochę poczytać i poszukać
Szkoda.
Szkoda też że nie chce ci sie poszukać...
Po prostu są takie kocepcuje rabinów które pochodzą ze znacznie póżniejszych czasów niż pierwsze lata naszej ery
Wszystko zależy od tego w jakim kontekscie są użyte pewne slowa
Powrót do Rozmowy kontrolowane
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość