On jest obrazem Boga niewidzialnego - Pierworodnym wobec każdego stworzenia, bo w Nim zostało wszystko stworzone: i to, co w niebiosach, i to, co na ziemi, byty widzialne i niewidzialne, czy Trony, czy Panowania, czy Zwierzchności, czy Władze. Wszystko przez Niego i dla Niego zostało stworzone.
(15) On jest obrazem Boga niewidzialnego, pierworodnym wszelkiego stworzenia,
(16) ponieważ w nim zostało stworzone wszystko, co jest na niebie i na ziemi, rzeczy widzialne i niewidzialne, czy to trony, czy panowania, czy nadziemskie władze, czy zwierzchności; wszystko przez niego i dla niego zostało stworzone.
(17) On też jest przed wszystkimi rzeczami i wszystko na nim jest ugruntowane,
(18 ) On także jest Głową Ciała, Kościoła; On jest początkiem, pierworodnym z umarłych, aby we wszystkim był pierwszy,
(19) ponieważ upodobał sobie Bóg, żeby w nim zamieszkała cała pełnia boskości
(20) i żeby przez niego wszystko, co jest na ziemi i na niebie, pojednało się z nim dzięki przywróceniu pokoju przez krew krzyża jego.
Meritusie, podaje ten sam cytat z Brytyjki, jak widzisz akcenty położyłam w innym miejscu niż ty.
Mysle, ze jak powaznie podejdziesz do przesłania o osobie dziele Jezusa Chrystusa, to nie znajdziesz tu wzmianki o chociażby zachęcie tworzenia obrazów. I twoje pytanie:
Czy Jezus swoim istnieniem złamał ponoć absolutny zakaz wykonywania obrazów?
jest po prostu niedorzeczne.
Przypominam rowniez, ze Jezus powiedział:
Nie mniemajcie, że przyszedłem rozwiązać zakon albo proroków; nie przyszedłem rozwiązać, lecz wypełnić. Bo zaprawdę powiadam wam: Dopóki nie przeminie niebo i ziemia, ani jedna jota, ani jedna kreska nie przeminie z zakonu, aż wszystko to się stanie. Ktokolwiek by tedy rozwiązał jedno z tych przykazań najmniejszych i nauczałby tak ludzi, najmniejszym będzie nazwany w Królestwie Niebios; a ktokolwiek by czynił i nauczał, ten będzie nazwany wielkim w Królestwie Niebios. (Mt 5,17-19)
Bóg przyjął ciało człowieka, a nie "dał nam Swój (fizyczny)obraz".
Bóg wyparł się samego siebie, przyjął postać sługi i stał się podobny ludziom (Fil2,7)
pojawił sie W POSTACI naszego grzesznego ciała, sam będąc absolutnie bezgrzesznym.
żeby
Bóg tego, który nie znał grzechu, za nas grzechem uczynił (2Kor. 5,21)
A nie po to, żeby unieważnić przykazanie:
8 ) Nie czyń sobie podobizny rzeźbionej czegokolwiek, co jest na niebie w górze i co jest na ziemi w dole, i tego, co jest w wodzie pod ziemią. (9) Nie będziesz się im kłaniał i nie będziesz im służył, gdyż Ja, Pan, twój Bóg, jestem Bogiem zazdrosnym, który karze winę ojców na synach do trzeciego i czwartego pokolenia tych, którzy mię nienawidzą,(2Mojz20)