Droga Johanno faktycznie masz racje że to tylko grób Abraham kupił od Chamora, lecz napisałaś dwa razy ziemia, raz że ją kupił Abraham od Efrona, a potem że to Jakub kupił –więc pozwól że sprostuje Ciebie iż tą ziemie kupił tam Jakub:
„A kości Józefa, które synowie Izraela zabrali ze sobą z Egiptu, pochowano
w Sychem, na części pola, kupionego przez Jakuba od synów Chamora, ojca Sychema, za sumę stu kesitów. I stało się ono własnością synów Józefa.” [Joz 24/32]
Natomiast Abraham kupił pole gdzie indziej –w Makpela:
Rdz 23/17 „Tak więc posiadłość Efrona w Makpela, w pobliżu Mamre, czyli pole i znajdująca się na nim pieczara, oraz wszystkie drzewa wzdłuż jego granicy stały się własnością Abrahama w obecności Chetytów i wszystkich, którzy wchodzili w bramę ich miasta.”
Przyznam szczerze że dziś też sporo nad tym główkowałem, a człowiek nie zaprzątał sobie tym głowy jak czytał Biblie, tylko jak ktoś powiedział ze jest sprzeczność i podał fragmenty i już wówczas się tak człowiek nastawia że to sprzeczność, zamiast na spokojnie przeanalizować…
Macie jeszcze siły i chęci do zastanowienia się nad kolejnym problemem?
W Księdze Proroków czytamy:
Czyż nie składaliście Mi żertw i ofiar pokarmowych na pustyni przez czterdzieści lat, domu Izraela, a [zarazem] obnosiliście Sikkuta, waszego króla, i Kijjuna, wasze bożki, <gwiazdę waszego boga>,
któreście sobie uczynili? Dlatego przesiedlę was poza Damaszek,
mówi Pan, Bóg Zastępów - to imię Jego. [Am 5/25-27]
W Dz 7/42-43 jest cytat niby z tej Księgi, ale inaczej brzmi:
Czy składaliście Mi ofiary i dary na pustyni przez lat czterdzieści, domu Izraela? Obnosiliście raczej namiot Molocha i gwiazdę bożka Remfana, wyobrażenia, które zrobiliście, aby im cześć oddawać.
Przesiedlę was za to poza Babilon.
Jak to możliwe?