Albertus napisał(a):Mag:
Poza tym działalność apostołów w zakresie chrztu wodnego jakby zaprzeczała wypowiadaniu w/w formuły a raczej stosowania " w Moje imię" czyli w imię Jezusa Chrystusa.
Jeśli zatem apostołowie i kościół pierwszego wieku chrzcili w imieniu Jezusa a nie stosowali formy z Mat 28:19
Chrzest Imię Jezusa Chrystusa nie musi wcale oznaczać formuły chrztu.
Jeśli ktoś przyjmuje dziecko w Imię Jezusa to nie oznacza to że wypowiada formułę "przyjmuję dziecko w Imię Jezusa" a oznacza że przyjmuje to dziecko ze względu na Jezusa
Tak samo chrzest " w Imię Jezusa" może oznaczać że ktoś robi to ze względu na Jezusa
I tak najprawdopodobniej było gdyż mówi o tym cała Tradycja że formuła chrzcielna to w Imię Ojca i Syna i Ducha Świętego
No cóż nie tak jednak wskazuje na to Pismo ponieważ Pawel wykazuje niezbicie że chrzest jest chrztem w imię Jezusa
Czy rozdzielony jest Chrystus? Czy Paweł za was został ukrzyżowany albo w imię Pawła zostaliście ochrzczeni? (14) Dziękuję Bogu, że nikogo z was nie ochrzciłem prócz Kryspa i Gajusa, (15) aby ktoś nie powiedział, że jesteście w imię moje ochrzczeni. 1 list do Koryntian 1:13-15
Paweł zaś rzekł: Jan chrzcił chrztem upamiętania i mówił ludowi, żeby uwierzyli w tego, który przyjdzie po nim, to jest w Jezusa. (5) A gdy to usłyszeli, zostali ochrzczeni w imię Pana Jezusa.
Dzieje Apost. 19:4n
Poza tym Piotr jakby mu wtórowal
A Piotr do nich: Upamiętajcie się i niechaj się każdy z was da ochrzcić w imię Jezusa Chrystusa na odpuszczenie grzechów waszych, a otrzymacie dar Ducha Świętego. Dzieje Apost. 2:38
Sięgając glębniej wypowiedzi z Mat 28
A Jezus przystąpiwszy, rzekł do nich te słowa: Dana mi jest wszelka moc na niebie i na ziemi. (19) Idźcie tedy i czyńcie uczniami wszystkie narody, chrzcząc je w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego, (20) ucząc je przestrzegać wszystkiego, co wam przykazałem. A oto Ja jestem z wami po wszystkie dni aż do skończenia świata.
Mateusza 28:18-20
"Dana mi jest wszelka moc na niebie i na ziemi."
Dlatego też Bóg wielce go wywyższył i obdarzył go imieniem, które jest ponad wszelkie imię, (10) aby na imię Jezusa zginało się wszelkie kolano na niebie i na ziemi, i pod ziemią (11) i aby wszelki język wyznawał, że Jezus Chrystus jest Panem, ku chwale Boga Ojca. Filipian 2:9-11
gdy Ty wyciągasz rękę, aby uzdrawiać i aby się działy znaki i cuda przez imię świętego Syna twego, Jezusa. Dzieje Apost. 4:30
"Idźcie tedy i czyńcie uczniami wszystkie narody"
A przy tym chlubą moją było głosić ewangelię nie tam, gdzie imię Chrystusa było znane, abym nie budował na cudzym fundamencie, Rzymian 15:20
Lecz Pan rzekł do niego: Idź, albowiem mąż ten jest moim narzędziem wybranym, aby zaniósł imię moje przed pogan i królów, i synów Izraela; Dzieje Apost. 9:15
Jest napisane, że Chrystus miał cierpieć i trzeciego dnia zmartwychwstać (47) i że, począwszy od Jerozolimy, w imię jego ma być głoszone wszystkim narodom upamiętanie dla odpuszczenia grzechów. Łukasza 24:46n
A o cokolwiek prosić będziecie w imię moje, to uczynię, aby Ojciec był otoczony chwałą w Synu. O cokolwiek prosić mnie będziecie w imię moje, Ja to spełnię. Jana 14:13n
"ucząc je przestrzegać wszystkiego, co wam przykazałem"
A to jest przykazanie jego, abyśmy wierzyli w imię Syna jego, Jezusa Chrystusa, i miłowali się wzajemnie, jak nam przykazał. 1 List Jana 3:23
Śmiesznym się wydaje że Imię Jezusa nie jest ważne podczas chrztu wiary pokladanej w Chrystusie.
Oczywiście można tlumaczyc że imię Ojca I Syna i Ducha jest takie samo.
Oczywiście można zastosować wiele zamienników ale dlaczego do tego doszlo w imię obrony jakiejś doktryny.
To że ten zapis różni się od calości nie spowodowalo koniec z dyskują o Trójcy Św ponieważ i tak dalej są ludzie którzy odrzucają tę naukę.
A tak na marginesie:
"To tak, jak dyskutować nad tym, czy podczas wieczerzy pić wino czy sok winogronowy."
Pismo wyraźnie wskazuje że ma to być wino alkoholowe:
1Kor 11:21 Bw "każdy bowiem zabiera się niezwłocznie do spożycia własnej wieczerzy i skutek jest taki, że jeden jest głodny a drugi pijany."
Pawel nie gromi nikogo za przynoszenie wina alkoholowego lecz za brak milości