Teraz jest Cz kwi 18, 2024 10:52 am Wyszukiwanie zaawansowane


Polecamy uwadzę: Chrześcijański Serwis Informacyjny | Radio Chrześcijanin
Katalog dobrych książek | Ogłoszenia drobne (kupię, sprzedam, itp.)

Imię

Forum służy do dyskusji o charakterze polemicznym na różne tematy związane z teologią chrześcijańską.

Postprzez mag » Wt lis 04, 2008 6:03 pm

"W Piśmie Świętym imię najczęściej określa osobę, jej charakter, godność, przeznaczenie. Imię także wyróżnia osobę spośród innych, ma również charakter porządkujący; służy do identyfikacji osób, miejsc rzeczy; "

To tak dla przypomnienia co wogóle oznacza imię.

Mogę być jednocześnie matką, córką i wnuczką ,możesz być Ojcem , synem i wnukiem ale twoje imię nie ulegnie zmianie choć z tych funkcji wypływają różne zależności.

Jeszcze raz powtórzę Ojciec nie jest imieniem ponieważ Ojciec ma jakoś na imię. Prawda?

Syn nie jest imieniem ponieważ Syn ma jakś na imię Prawda?
Duch nie jest imieniem.


Podłoże którego jakoś nie możecie zrozumieć nie leży w fonetycznej wymowie imienia Jezus.

Nadziwić się nie mogę kiedy to chrześcijanie stają w obronie Boskości Jezusa Chrystusa , ale kiedy chodzi o całkowite uznanie Boskości Jezusa bronią jeszcze Ojca i Ducha Św.(jakby do tego zmuszało ich Pismo a ono powiada,

wszystko poddał pod nogi jego, a jego samego ustanowił ponad wszystkim Głową Kościoła.

Mnie uwielbia Ojciec mój, o którym mówicie, że jest Bogiem waszym.–

Duch Prawdy, wprowadzi was we wszelką prawdę, bo nie sam od siebie mówić będzie, lecz cokolwiek usłyszy, mówić będzie, i to, co ma przyjść, wam oznajmi. On mnie uwielbi,


Poza tym wszelka działalność chrześcijan pełniona jest w autorytecie i uwielbieniu imienia Jezusa a nie imienia i autorytecie Trójcy.

Albertusie napisałeś "Chrzest w Imię Jezusa oznacza że chrzczono "ze względu na Jezusa i niejako w zastępstwie Jezusa"

W zastępstwie udzielali chrztu ?

Z tego wnioskuję że chrześcijanie w zastępstwie Jezusa ( w Jego imieniu i pełnomocnictwie udzielali chrztu)

Jak zatem można wywnioskować to wierzący stali w tym autorytecie

A gdy to usłyszeli, byli poruszeni do głębi i rzekli do Piotra i pozostałych apostołów: Co mamy czynić, mężowie bracia? A Piotr do nich: Upamiętajcie się i niechaj się każdy z was da ochrzcić w imię Jezusa Chrystusa na odpuszczenie grzechów waszych, a otrzymacie dar Ducha Świętego. Obietnica ta bowiem odnosi się do was i do dzieci waszych oraz do wszystkich, którzy są z dala, ilu ich Pan, Bóg nasz, powoła

Tutaj Słowo mówi że to niewierzący mają stanąć w "zastępstwie Jezusa"?
mag
Użytkownik
 
Posty: 32
Dołączył(a): Śr paź 22, 2008 7:45 pm

Postprzez mag » Wt lis 04, 2008 6:28 pm

Zapytam jeszcze o biblijne referencjedotyczące chrztu w imię Ojca i Syna I Ducha Św.?

Bo o chrzcie w Imię Jezusa mówią całe Dzieje Apostolskie

Oczywiście Jezus Chrystus jest moim Bogiem i Słowo jest moim autorytetem
mag
Użytkownik
 
Posty: 32
Dołączył(a): Śr paź 22, 2008 7:45 pm

Postprzez Albertus » Wt lis 04, 2008 7:06 pm

"W Piśmie Świętym imię najczęściej określa osobę, jej charakter, godność, przeznaczenie. Imię także wyróżnia osobę spośród innych, ma również charakter porządkujący; służy do identyfikacji osób, miejsc rzeczy; "

To tak dla przypomnienia co wogóle oznacza imię.


Definicje bywają różne i nie muszą być do końca słuszne.
Poza tym to imię( w sensie liter i dzwięków) Jezus nie wyróżnia osoby.Zdaje się że admin już o tym pisał

Nie wiem czy czytałeś moje wcześniejsze posty.Jeśli tak to sie do nich nie odniosłeś.Dlatego mprzytoczę:


Cytat:
No cóż nie tak jednak wskazuje na to Pismo ponieważ Pawel wykazuje niezbicie że chrzest jest chrztem w imię Jezusa

Czy rozdzielony jest Chrystus? Czy Paweł za was został ukrzyżowany albo w imię Pawła zostaliście ochrzczeni? (14) Dziękuję Bogu, że nikogo z was nie ochrzciłem prócz Kryspa i Gajusa, (15) aby ktoś nie powiedział, że jesteście w imię moje ochrzczeni. 1 list do Koryntian 1:13-15


Dziękuję że przytoczyłeś ten fragment pisma bo jest on dowodem na to co wcześniej napisałem.

Gdyby chodziło tutaj o formułę chrzcielną to nie miałoby żadnego znaczenia to czy Paweł ochrzcił tylko Kryspa i Gajusa czy też wszystkich adresatów swojego listu.

Większa liczba ochrzczonych przez Pawła koryntian mogłaby skłaniać do przypuszczeń że koryntianie przyjmowali chrzest ze względu na Pawła a nie ze względu na Jezusa Chrystusa (czyli w Imię).Dlatego Paweł się cieszy że nie ochrzcił więcej osób.
Nie przypuszczasz chyba że Paweł ochrzcił Kryspa i Gajusa w imię Pawła
?


Czy mógłbyś sie do tego ustosunkować?

Nadziwić się nie mogę kiedy to chrześcijanie stają w obronie Boskości Jezusa Chrystusa , ale kiedy chodzi o całkowite uznanie Boskości Jezusa bronią jeszcze Ojca i Ducha Św.(jakby do tego zmuszało ich Pismo a ono powiada,



:o
Można jaśniej?

Z tego wnioskuję że chrześcijanie w zastępstwie Jezusa ( w Jego imieniu i pełnomocnictwie udzielali chrztu)


no właśnie

Jak zatem można wywnioskować to wierzący stali w tym autorytecie

A gdy to usłyszeli, byli poruszeni do głębi i rzekli do Piotra i pozostałych apostołów: Co mamy czynić, mężowie bracia? A Piotr do nich: Upamiętajcie się i niechaj się każdy z was da ochrzcić w imię Jezusa Chrystusa na odpuszczenie grzechów waszych, a otrzymacie dar Ducha Świętego. Obietnica ta bowiem odnosi się do was i do dzieci waszych oraz do wszystkich, którzy są z dala, ilu ich Pan, Bóg nasz, powoła

Tutaj Słowo mówi że to niewierzący mają stanąć w "zastępstwie Jezusa"?


Nie bardzo rozumiem w czym widzisz problem?

Powiedz mi jeszcze czy jak ktoś przyjmuje dziecko w Imię Jezusa to znaczy że wypowiada formułę czy robi to ze względu na Jezusa?


Zapytam jeszcze o biblijne referencjedotyczące chrztu w imię Ojca i Syna I Ducha Św.?

Bo o chrzcie w Imię Jezusa mówią całe Dzieje Apostolskie

Oczywiście Jezus Chrystus jest moim Bogiem i Słowo jest moim autorytetem


"Biblijne referencje" to oczywiście Mt28
(16) A jedenastu uczniów poszło do Galilei, na górę, gdzie im Jezus przykazał. (17) I gdy go ujrzeli, oddali mu pokłon, lecz niektórzy powątpiewali. (18) A Jezus przystąpiwszy, rzekł do nich te słowa: Dana mi jest wszelka moc na niebie i na ziemi. (19) Idźcie tedy i czyńcie uczniami wszystkie narody, chrzcząc je w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego, (20) ucząc je przestrzegać wszystkiego, co wam przykazałem. A oto Ja jestem z wami po wszystkie dni aż do skończenia świata.


To jest Ewangelia.

Dla mnie to w zupełności wystarczające "referencje"
Albertus
Aktywny
 
Posty: 489
Dołączył(a): Wt lip 24, 2007 8:33 pm

Postprzez hungry » Wt lis 04, 2008 7:10 pm

mag napisał(a):Zapytam jeszcze o biblijne referencjedotyczące chrztu w imię Ojca i Syna I Ducha Św.?

Bo o chrzcie w Imię Jezusa mówią całe Dzieje Apostolskie

Oczywiście Jezus Chrystus jest moim Bogiem i Słowo jest moim autorytetem


A odnośnie działania w imieniu kogoś w tym przypadku Ojca możesz też w imieniu swego Ojca jak Ci udostępni dowód osobisty załatwić w urzędach różne sprawy. A więc widzisz można czynić coś w czyimiś imieniu imieniu :)

I czytaj uważnie proszę Biblię a konkretnie jak zauważył Albertus Mateusza 28:18-20
I proszę odpowiedz meg na moje pytania.
http://forum.chrzescijanin.pl/viewtopic ... ght=#49584
hungry napisał(a):A ja w związku z jej pierwszym postem mam do meg pytanie, właściwie dwa pytania. Czy wierzysz meg że Jezus jest Bogiem? Oraz czy wierzysz w natchnienie Ducha Świętego jedynej autorytatywnej normy wiary i życia tj. całej Biblii, Pisma Św. Starego i Nowego Testamentu? Popatrz proszę meg na "zasady na Forum" pierwsze dwa punkty

Oraz proszę także abyś nie pisała post pod postem ale używała opcji "zmień" albo zaczekała na odpowiedź kolejnego użytkownika.
hungry
Aktywny
 
Posty: 3272
Dołączył(a): Pt cze 11, 2004 3:42 pm

Postprzez mag » Wt lis 04, 2008 8:20 pm

Powtórzę jeszcze raz Jezus jest moim Panem wierzę i uznaję Biblię jako natchnione Słowo Boże.
Całe Pismo przez Boga jest natchnione i pożyteczne do nauki, do wykrywania błędów, do poprawy, do wychowywania w sprawiedliwości

Moim celem nie jest atakowanie kogokolwiek na tym forum.
Jedynie uwielbienie mojego Pana (Kyrios).
Wierzę że żadna formuła, doktryna, nauka nie jest prawdziwsza, ważniejsza od Pana Panów i Króla Królów Jezusa Chrystusa.
Wielu choć uważa że są uczniami Chrystusa nie mogą dotrzeć do miejsca w którym prawdziwie powiedzą że Jezus jest Kyrios.
To troszkę tak jakby nie uznali kamienia węgielnego.

Co do chrztu w imię Jezusa Chrystusa czy apostołowie pomylili się chrzcząc w imię Jezusa?
mag
Użytkownik
 
Posty: 32
Dołączył(a): Śr paź 22, 2008 7:45 pm

Postprzez Albertus » Wt lis 04, 2008 9:12 pm

Moim celem nie jest atakowanie kogokolwiek na tym forum.


Czy ktoś cie o coś oskarża?

Chcemy po prostu abyś odpowiadał na nasze pytania i ustosunkowywał sie do naszych argumentów.

Wielu choć uważa że są uczniami Chrystusa nie mogą dotrzeć do miejsca w którym prawdziwie powiedzą że Jezus jest Kyrios.
To troszkę tak jakby nie uznali kamienia węgielnego.


A może tak powiesz wprost o kim mówisz i dlaczego uważasz że tak jest?

Co do chrztu w imię Jezusa Chrystusa czy apostołowie pomylili się chrzcząc w imię Jezusa?


Apostołowie absolutnie się tutaj nie pomylili!

Chrzcili w Imię Jezusa a formuła chrzcielna była w Imię Ojca i Syna i Ducha Świętego
Albertus
Aktywny
 
Posty: 489
Dołączył(a): Wt lip 24, 2007 8:33 pm

Postprzez mag » Śr lis 05, 2008 5:56 pm

Albertus napisałeś że chrzcić w Imię Jezusa to tak jakby czynić to w Jego autorytecie i zastępstwie. Jest to prawdą ale nie dotyczy mojego tematu
Np:Dlatego w miejsce Chrystusa poselstwo sprawujemy, jak gdyby przez nas Bóg upominał; w miejsce Chrystusa prosimy: Pojednajcie się z Bogiem.
Oczywiście ale nie o to głównie mi chodziło.
Musimy tutaj rozgraniczyć co to znaczy działać w Imieniu Jezusa a co oznacza chrzcić w Imię (chrzcić w Chrystusa).

Różnica jest diametralna.

Bo wszyscy, którzy zostaliście w Chrystusie ochrzczeni, przyoblekliście się w Chrystusa.

"Czy nie wiecie, że my wszyscy, ochrzczeni w Chrystusa Jezusa, w śmierć jego zostaliśmy ochrzczeni?"

Bycie w Chrystusie nie odbywa się ot tak i wiąrzą się z tym wielkie obietnice:
Umarliście bowiem, a życie wasze jest ukryte wraz z Chrystusem w Bogu; gdy się Chrystus, który jest życiem naszym, okaże, wtedy się i wy okażecie razem z nim w chwale.

Czy zatem ma znaczenie w kogo jesteśmy ochrzczeni?
Oczywista oczywistość :)
Czy nie widzisz potrzeby bycia ochrzczonym w Imię Chrystusa ?
Powtórzę jeszcze raz fragment Słowa:
On to jest owym kamieniem odrzuconym przez was, budujących, On stał się kamieniem węgielnym. I nie ma w nikim innym zbawienia; albowiem nie ma żadnego innego imienia pod niebem, danego ludziom, przez które moglibyśmy być zbawieni.
Dotyczy to również formy chrzcielnej, powoływanie się na inne imię nie ma sensu .
mag
Użytkownik
 
Posty: 32
Dołączył(a): Śr paź 22, 2008 7:45 pm

Postprzez Albertus » Śr lis 05, 2008 6:43 pm

Masz rację że z chrztem wiąże się zanurzenie w jego śmierć i zmartwychwstanie i przyobleczenie się w Chrystusa.

Dlatego chrzest w Imię Ojca i Syna I Ducha Świętego jest chrztem w Imię Jezusa.Chrzcimy w ten sposób ponieważ tak nakazał Jezus Chrystus i odwołujemy się do Jego Osoby

Problem mogą mieć osoby które nie czynią tego tak jak On nakazał ponieważ wprowadzają w ten sposób rozbicie w Kościele

Niestety nie odniosłeś się do moich argumentów które podałem wcześniej więc je powtórzę

Otóż o tym że "Chrzest w Imię Jezusa " nie oznaczał użycia takiej formuły świadczy pismo:

Czy rozdzielony jest Chrystus? Czy Paweł za was został ukrzyżowany albo w imię Pawła zostaliście ochrzczeni? (14) Dziękuję Bogu, że nikogo z was nie ochrzciłem prócz Kryspa i Gajusa, (15) aby ktoś nie powiedział, że jesteście w imię moje ochrzczeni. 1 list do Koryntian 1:13-15




Gdyby chodziło tutaj o formułę chrzcielną to nie miałoby żadnego znaczenia to czy Paweł ochrzcił tylko Kryspa i Gajusa czy też wszystkich adresatów swojego listu.

Większa liczba ochrzczonych przez Pawła koryntian mogłaby skłaniać do przypuszczeń że koryntianie przyjmowali chrzest ze względu na Pawła a nie ze względu na Jezusa Chrystusa (czyli w Imię).Dlatego Paweł się cieszy że nie ochrzcił więcej osób.
Nie przypuszczasz chyba że Paweł ochrzcił Kryspa i Gajusa w imię Pawła?
Albertus
Aktywny
 
Posty: 489
Dołączył(a): Wt lip 24, 2007 8:33 pm

Postprzez mag » Śr lis 05, 2008 7:22 pm

Albertus napisał(a):Masz rację że z chrztem wiąże się zanurzenie w jego śmierć i zmartwychwstanie i przyobleczenie się w Chrystusa.


Amen nareszcie się zgadzamy:)

Czy zgodzisz się z tym wersem:

"I wszystko, cokolwiek czynicie w słowie lub w uczynku, wszystko czyńcie w imieniu Jezusa, dziękując przez niego Bogu Ojcu."

Apostoł Paweł zwraca uwagę, aby wszystko, zarówno nauczanie, jak i czyny, w tym także chrzest wodny, odbywał się w imieniu Jezusa!

"Bo wszyscy, którzy zostaliście w Chrystusie (tj. w imieniu Jezusa) ochrzczeni, przyoblekliście się w Chrystusa, a jeśli jesteście Chrystusowi, tedy jesteście potomkami Abrahama ..."

Chrzest w imieniu Jezusa jest przyobleczeniem się w Chrystusa, ale nie chrzest w imieniu Ojca, Syna i Ducha świętego.

"Czyż nie wiecie, że my wszyscy ochrzczeni w (imieniu) Jezusa Chrystusa, w śmierć Jego zostaliśmy ochrzczeni"

Apostoł Paweł pyta zaś na końcu, nie chcąc pozostawić żadnych wątpliwości
"Czy rozdzielony jest Chrystus? Czy Paweł za was został ukrzyżowany, albo czy w imię Pawła zostaliście ochrzczeni? Dziękuje Bogu, że nikogo z was nie ochrzciłem prócz Kryspa i Gajusa, aby ktoś nie powiedział, że jesteście w imię moje ochrzczeni"

Stwierdza że to nie jego imię zostało wezwane przy chrzcie, ale imię Chrystusa Pana.

Pobudkami do chrztu nie miał być Paweł i jego służba , ale podziw dla Jezusa i w Jego imię całkowite oddanie (zanurzenie).
Tak się dzieje ponieważ to Jezus, a nie Ojciec, Syn i Duch święty, jest jedynym pośrednikiem pomiędzy Bogiem, a ludźmi, ogniwem łączącym nas z Absolutem i Stwórcą poprzez swoją śmierć i zmartwychwstanie, jedynym objawiającym imię Ojca.
mag
Użytkownik
 
Posty: 32
Dołączył(a): Śr paź 22, 2008 7:45 pm

Postprzez Albertus » Śr lis 05, 2008 8:12 pm

Czy zgodzisz się z tym wersem:

"I wszystko, cokolwiek czynicie w słowie lub w uczynku, wszystko czyńcie w imieniu Jezusa, dziękując przez niego Bogu Ojcu."

Apostoł Paweł zwraca uwagę, aby wszystko, zarówno nauczanie, jak i czyny, w tym także chrzest wodny, odbywał się w imieniu Jezusa!


cokolwiek czynicie w słowie lub w uczynku


Cokolwiek czynimy lub wypowiadamy powinno być czynione w Imię Jezusa czyli ze względu na Niego i dla Niego.Nie ma to nic wspólnego z ciągłym wypowiadaniem "robię to w Imię Jezusa"

Jeśli tego nie dostrzegasz to uważam że masz poważny problem

Dlatego to że chrzest odbywa się w Imię Jezusa nie oznacza że taka jest formuła chrzcielna

"Bo wszyscy, którzy zostaliście w Chrystusie (tj. w imieniu Jezusa) ochrzczeni, przyoblekliście się w Chrystusa, a jeśli jesteście Chrystusowi, tedy jesteście potomkami Abrahama ..."

Chrzest w imieniu Jezusa jest przyobleczeniem się w Chrystusa, ale nie chrzest w imieniu Ojca, Syna i Ducha świętego.


Jest to sprzeczne z Pismem i Tradycją apostolską a po za tym jest rozbijaniem Kościoła i magicznym traktowaniem formuł i dżwięków

Apostoł Paweł pyta zaś na końcu, nie chcąc pozostawić żadnych wątpliwości
"Czy rozdzielony jest Chrystus? Czy Paweł za was został ukrzyżowany, albo czy w imię Pawła zostaliście ochrzczeni? Dziękuje Bogu, że nikogo z was nie ochrzciłem prócz Kryspa i Gajusa, aby ktoś nie powiedział, że jesteście w imię moje ochrzczeni"

Stwierdza że to nie jego imię zostało wezwane przy chrzcie, ale imię Chrystusa Pana.


Widzę że nie przeanalizowałeś dokładnie moich argumentów.

Odpowiedz na pytania!

Czy Paweł ochrzcił Kryspa i Gajusa w imię Pawła?


Tak się dzieje ponieważ to Jezus, a nie Ojciec, Syn i Duch święty, jest jedynym pośrednikiem pomiędzy Bogiem, a ludźmi, ogniwem łączącym nas z Absolutem i Stwórcą poprzez swoją śmierć i zmartwychwstanie, jedynym objawiającym imię Ojca.


Przeczytaj dokładnie dlaczego jest Pośrednikiem:

1tym2.5

(5) Albowiem jeden jest Bóg, jeden też pośrednik między Bogiem a ludźmi, człowiek Chrystus Jezus,



Jezus Chrystus to Bóg - człowiek.Bóg wcielony, Prawdziwy Bóg i prawdziwy Człowiek.Nie wiesz o tym?

On przyjął ludzką naturę i dlatego jest jedynym pośrednikiem między Jedynym Bogiem - Ojcem,Synem i Duchem Świetym
Albertus
Aktywny
 
Posty: 489
Dołączył(a): Wt lip 24, 2007 8:33 pm

Postprzez mag » Śr lis 05, 2008 8:43 pm

A proszę was, bracia, w imieniu Pana naszego, Jezusa Chrystusa, abyście wszyscy byli jednomyślni i aby nie było między wami rozłamów, lecz abyście byli zespoleni jednością myśli i jednością zdania. (11) Albowiem wiadomo mi o was, bracia moi, od domowników Chloi, że wynikły spory wśród was. (12) A mówię to dlatego, że każdy z was powiada: Ja jestem Pawłowy, a ja Apollosowy, a ja Kefasowy, a ja Chrystusowy. (13) Czy rozdzielony jest Chrystus? Czy Paweł za was został ukrzyżowany albo w imię Pawła zostaliście ochrzczeni? (14) Dziękuję Bogu, że nikogo z was nie ochrzciłem prócz Kryspa i Gajusa, (15) aby ktoś nie powiedział, że jesteście w imię moje ochrzczeni. (16) Ochrzciłem też i dom Stefana; poza tym nie wiem, czy kogo innego ochrzciłem.

1 Koryntian 1:10-16


Teks do którego się odwołujemy wykazuje brak jedności w tym zborze ktorej podwaliną było wybieranie sobie usługujących.
Zgadzaniem sie z linią nauczania "mojego"(Pawła czy Apollosa) i twierdzenie że jest najwłaściwszą a co za tym idzie najbardziej podobająca się Chrystusowi.
Paweł gani Koryntian za taki sposób myślenia wskazując na główne prawdy wiary:

1.Chrystus nie jest rozdzielony ( Na Pawła Apollosa itd. jego ciało jest zespolone nie mające rozłamów i braków)
2 Chrystus został ukrzyżowany aby zgładzić grzechy (między innymi wszystkich zborowników z korynckiego zboru.)
3 W Imię Chrystusa zostaliście wszyscy ochrzczeni.

Jak Paweł nie został za nikogo ukrzyżowany tak w jego imię nikt nie został ochrzczony.
mag
Użytkownik
 
Posty: 32
Dołączył(a): Śr paź 22, 2008 7:45 pm

Postprzez Albertus » Śr lis 05, 2008 9:37 pm

Jak Paweł nie został za nikogo ukrzyżowany tak w jego imię nikt nie został ochrzczony.


Dokładnie!

Pomimo że na pewno Paweł chrzcząc nie używał formuły Chrzczę cię w Imię Pawła" to cieszy się że z koryntian ochrzcił tylko dwie osoby a nie wszystkich koryntian bo wtedy ktoś z nich mógłby powiedzieć że chrzest przyjęli w imię Pawła..

Czyli przyjęcie chrztu w czyjeś imię nie oznacza formuły chrzcielnej a dokonanie chrztu ze względu na osobę.

Paweł przypomina koryntianom że chrzest przyjęli nie ze względu na niego ani Apollosa a ze względu na Jezusa.

Dlatego cieszy się że oso0biście ochrzcił tylko 2 kryntian bo to jest argumentem za tym że nie ochrzcili się w imię pawła.

Wybacz ale prościej już nie potrafię!
Albertus
Aktywny
 
Posty: 489
Dołączył(a): Wt lip 24, 2007 8:33 pm

Postprzez asa » Cz lis 06, 2008 1:25 am

Mag napisal:
"I wszystko, cokolwiek czynicie w słowie lub w uczynku, wszystko czyńcie w imieniu Jezusa, dziękując przez niego Bogu Ojcu."

W imieniu- ZNACZY PRZEZ POZYCJĘ, TEJŻE OSOBY, rozumiem, ze „w imieniu”- mozna nawet czytać: kogo życzenie się wykonuje. ( choc to moze nie dokladne)
Przecież
(Mat 28,18 ) wszelka władza i moc na niebie i na ziemi oddana jest Jezusowi.
(Jud 1, 25) / któremu/ niech będzie chwała, uwielbienie, moc i władza przed wszystkimi wiekami i teraz.

Oraz, pisałam wczesniej: Jezus nic nie zrobiłby ponad to, co Ojciec.

Jeśli Jezusowi oddana została wszelka moc i władza- znaczy, ze W NIM ZNAJDUJE SIĘ MOC I WLADZA: OJCA, SYNA I DUCHA SW.
Taka Jezus ma własnie pozycje.

Zas społeczność jaka mamy jest
(1J 1,3) społecznością z Ojcem i z Synem jego, Jezusem Chrystusem.
Nie wyłącznie z Ojcem, albo z Synem, albo z Duchem sw.

Troszke to rozmowa bez sensu, nie wazne czy chrzest wodny odbywa się w imieniu Jezusa, czy w imieniu Ojca Syna i Ducha sw. To ten sam chrzest. Wnikanie w formuły traci legalizmem. I może Stanowic problem dla tych, którzy maja klopot z zaakceptowaniem Trójcy.
Posłuszny nakazowi Biblii ochrzsciles się mag świadomie ? Umarłeś dla grzechu przez zanurzenie w śmierci Jezusa?
Wystarczy.
moze jestes w trakcie podejmowania decyzji, czy przyjac chrzest?
asa
Aktywny
 
Posty: 637
Dołączył(a): Pt kwi 25, 2008 9:29 pm

Poprzednia strona

Powrót do Dyskusje i polemiki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości

Wymiana:

pozdrawiamy

cron