Teraz jest Pt mar 29, 2024 7:16 am Wyszukiwanie zaawansowane


Polecamy uwadzę: Chrześcijański Serwis Informacyjny | Radio Chrześcijanin
Katalog dobrych książek | Ogłoszenia drobne (kupię, sprzedam, itp.)

Jak żyć w dzisiejszym świecie?

porozmawiajmy

Jak żyć w dzisiejszym świecie?

Postprzez *aga* » Pt kwi 25, 2008 9:40 pm

Nie wiem. Nie wiem jak mam żyć, by żyć tak jak On tego chce. Nie wiem która droga prowadzi do Niego. Nie wiem czy to co robię w moim życiu nie jest błędem. Stratą czasu. Zmierzaniem donikąd.

Odczuwam w sobie olbrzymią potrzebę pomocy innym. Chcę żyć tak aby dawać z siebie jak najwięcej drugiemu człowiekowi. Ale to jak chcę aby moje życie wyglądało a to jak jest rozmija się.

Studiuję na wydziale prawa na jednej z najlepszych uczelni w Polsce. Jestem jedną z pierwszych osób w mojej rodzinie, która studiuje. Moi rodzice, ich rodzeństwo - cała najbliższa rodzina nie miała takiej możliwości. Poszłam na te studia z zamysłem zdobycia wiedzy, która pozwoli mi w przyszłości pomagać innym. Jakkolwiek by to brzmiało, tak właśnie było. Znalazłam się wśród ludzi o ogromnej wiedzy, podróżujących po świecie, wyjeżdżających na zagraniczne stypendia, znających wiele języków obcych. Ludzi, którzy większość swojego czasu poświęcają na kształcenie, czytanie, uczenie, ciągłe samodoskonalenie w tym jednym zakresie - wiedzy.

Zależy mi na tym, żeby dowiedzieć sie jak najwięcej. Żeby być specjalistą w dziedzinie, którą wybrałam. Większość mojego czasu spędzam przy książkach, w bibliotece, czytelni. Nauka sprawia mi przyjemność, ponieważ wiem, że nie robię tego tylko dla siebie. Że kiedyś będę mogła pomóc. Kiedyś. Może będę mogła pomóc. Czy właśnie takiego życia chce ode mnie Bóg? Czy mam dążyć do nieustannego pogłębiania mojej wiedzy ze świadomością, że przyświeca mi cel niesienia pomocy innym, kiedyś w przyszłości? Czy nauka może być ważniejsza od kontaktu z drugim człowiekiem, od pomocy bliskim, od bycia z nimi? Gdzie w tym świecie jest miejsce na innych ludzi?